Niby muzyka to nie zawody, a granie na instrumentach to nie sport, ale pomyślcie tylko – jak żelazne płuca trzeba mieć do grania na saksofonie takich rzeczy, jakie dziś wydają na płytach. Główną atrakcją dzisiejszego Nokturnu (początek o 22.30) będzie retransmisja koncertu, który na tegorocznej edycji festiwalu Unsound w Krakowie zagrała Lea Bertucci. Do tego dorzucimy inne saksofonowe ekscesy – Andrew Bernsteina czy Josepha Shabasona. A nawet Shabaki Hutchingsa. I skonfrontujemy to z ekscesami współczesnych technik gry na flecie – będą fragmenty najnowszej, znakomitej skądinąd, płyty Ewy Liebchen. Plus paleta innych fantastycznych nowości. Rzeczy znakomite i jeszcze lepsze. Trudne i niemożliwe. Nie próbujcie tego w domu, posłuchajcie w radiowej Dwójce. Zapraszamy.

PLAYLISTA 2018-11-22

Lea Bertucci – Patterns for Alto (CD „Metal Aether”, NNA Tapes 2018)
Tashi Wada with Yoshi Wada and Friends – (CD „Nue”, RVNG Intl 2018)
Eiko Ishibashi – A Ghost in a Train, Thinking (CD „The Dream My Bones Dream”, Drag City 2018)
Makaya McCraven – Atlantic Black (CD „Universal Beings”, International Anthem 2018)
Artur Zagajewski – Composition arithmetique, wyk: Ewa Liebchen – flet + taśma (CD Bółt 2018)
Tomasz Pawlicki, Jakub Ziołek, Rafał Gorzycki – Czech tank (CD “Ensemble Tuning”, Audio Cave 2018)
Mary Jane Leach – Semper Dolens (CD „(f)lute songs”, Modern Love 2018)
Lea Bertucci – Projection/Reflection (Unsound Festival 2018, Kraków, Synagoga Tempel) – koncert, 35’58
Andrew Bernstein – Vesica Piscis (CD „An Exploded View of Time”, Hausu Mountain 2018)
Mats Gustafsson (saksofon barytonowy, music box) – Our Prayer (Don Ayler) (CD “Torturing The Saxophone”, Corbett vs Dempsey 2015)

Reklamy